تغییر زمان آغاز سال تحصیلی در انتظار پاسخ مجلس

عملیات سخت شناور‌کردن تقویم آموزشی

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

آمادگی کامل برای شروع سال تحصیلی | کمبود معلم و کلاس درس نداریم

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اعلام اقدامات انجام شده جهت شروع سال تحصیلی و همچنین برگزاری آزمون استخدامی و توانمندسازی معلمان با سابقه زیر پنج سال، در عین حال تاکید کرد که امسال کمبود معلم و کلاس درس نخواهیم داشت.
کد خبر: ۱۴۷۱۴۶۵

به گزارش جام جم آنلاین، محمدعلی زنجانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره پروژه مهر و بازگشایی مدارس گفت: برای شروع سال تحصیلی چندین برنامه در چندین بخش درنظر گرفته شده است، بخشی از برنامه‌ها بسته به نوع فعالیت مانند تامین فضای فیزیکی، ساماندهی و تامین تجهیزات مورد نیاز کلاس‌های درس، تامین معلم کیفی، بصورت کمی است.

وی با بیان اینکه شعار مهرماه در شهرستان‌های استان تهران داشتن معلم برای تمام کلاس‌ها است، افزود: یعنی کلاس بدون معلم نداشته باشیم.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه در بحث تامین معلم هدف تامین معلم کیفی است، ادامه داد: بهترین نفرات برای پایه تخصصی انتخاب می‌شوند.

زنجانی با بیان اینکه برخی از برنامه‌های پروژه مهر به تسهیل فرآیندهای ثبت نام برمی‌گردد، گفت: اولیا می‌توانند به راحتی با مراجعه به سامانه مای مدیا، فرزند خود را ثبت‌نام، رصد و نسبت به ثبت کتاب درسی اقدام کنند. در غیر این صورت با مراجعه به مدرسه، مدیر مدرسه نسبت به ثبت‌نام اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه جنبه دیگر آمادگی برای پروژه مهر فضای فیزیکی است که با توجه به نوع پایه برای جشنواره‌ها و پویش‌هایی که برگزار می‌کنیم در دوره ابتدایی شاداب‌سازی مدارس را در نظر می‌گیریم، افزود: تجهیزات کمک آموزشی را نیز تا حد ممکن مهیا می‌کنیم.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه بیشتر فعالیت‌ها در سطح استان و منطقه توسط مدیران مدرسه پیگیری می‌شود، ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌ها، بحث دوره‌های توانمندسازی و توان افزایی نیروهای انسانی است. یعنی تمام معلمان جدید الورود ما که زیر پنج سال سابقه دارند به مدت دو سال در دوره‌های توانمندسازی و توان افزایی شرکت کنند.

زنجانی با بیان اینکه برخی از دوره‌ها روشی و برخی دیگر محتوایی است، گفت: روش تدریس، روش کلاس‌داری، تشخیص اختلالات یادگیری جزو دوره‌های روشی حساب می شوند. آموزش ریاضی و علوم و فارسی جز دوره‌های محتوایی به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه همه مقدمات بازگشایی مدارس در تابستان آماده می‌شود، افزود: شروع سال تحصیلی مهر، مهری کیفی باشد یعنی هم در بحث های کمی همه نیازها تامین و آماده باشد و هم کلاس‌های درسی با کیفیت پیش برود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با بیان اینکه یکی دیگر از کارهای انجام شده این است که هر جا فضای فیزیکی داشته باشیم تراکم کلاس‌ها را کاهش دهیم و استانداردسازی انجام شود، ادامه داد: ما امسال کمبود معلم و کلاس درس نخواهیم داشت، در مرحله اول آزمون استخدامی، شهرستان های استان تهران ۳هزار سهمیه آزمون استخدامی داشته که بیش از ۱۸۰۰ نفر پذیرفته شده داریم  و امید داریم در بحث تکمیل ظرفیت مرحله بعدی تعدادی به آمار اضافه شوند، بیش از ۶۰ درصد از آزمون استخدامی در مرحله اول محقق شده است و مرحله دوم که رسیدگی به اعتراضات و تکمیل ظرفیت است، در حال پیگیری است؛ چون باید بین سازمان استخدامی و وزارت آموزش و پرورش تفاهم ایجاد شود و امید داریم تعدادی به آمار اضافه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها